Eğitimciliğini, idareciliğini, gıptayla takip ettiğim bir sevdalıdır o. İddiaya, başarıya şartlanmış bir sevdadır onun hikâyesi. Öğretmenini teşvik eden, öğrencisine seviye atlattıran, bir kartal gibi okulunu kanatları altına alan devasa bir yürektir.
Gördes Anadolu Lisesi, okul müdürü Filiz Efe İnci’nin hüneriyle, başarıda ve kalitede hızla zirveye yükseliyor.
Ve böylece Gördes, emsallerini kıskandıracak bir eğitim ve öğretim kurumuna kavuşuyor.
Okulun mezuniyet töreninde bir konuşma yaptı. Konuşmadan öte, kelimenin tam anlamıyla bir eğitim manifestosuydu. Pedagojik hassasiyet, öğretici duyarlılık, hissettirici nasihatler, duygusal yoğunluk ve cümlesi bu konuşmanın bütününde iç içeydi.
Tarifsiz bir keyif aldım. Bu konuşma metni, okulun bahçesinde uçup gitmesin istedim.
Herkes bu konuşmayı okumalı diyerek, metni sayfama misafir ediyorum:
"Sayın İlçe Milli Eğitim Müdürüm
Prtokolümüzün Değerli Üyeleri
Değerli meslektaşlarım,
Kıymetli velilerimiz,
Ve bu gecenin yıldızları sevgili mezunlarımız…
Hepinizi sevgi, saygı ve en içten duygularımla selamlıyorum.
Bugün burada sadece bir mezuniyet töreni yapmak için toplanmadık. Bugün; yılların emeğini, fedakârlığını, sabrını, gözyaşını, kahkahasını ve umutlarını uğurlamak için bir aradayız.
Canım Çocuklarım…
Hayatınızın en güzel sayfalarından biri bugün kapanıyor. Ama unutmayın; kapanan her sayfa yeni bir başlangıcın habercisidir. Dört yıl önce bu okulun kapısından içeri girerken gözlerinizde merak vardı. Bugün aynı kapıdan bilgiyle, dostluklarla ve hayallerle çıkıyorsunuz.
Hayat bazen kolay, bazen zor olacak. Düştüğünüzde yeniden ayağa kalkmayı bilin. Çünkü gerçek başarı hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden doğrulabilmektir.
Kıymetli Velilerimiz…
Bugün çocuklarınız kadar sizlerin de günü. Onların başarısında en büyük pay sizlere ait. Biz eğitim verdik; siz sevgi, sabır ve değerler kazandırdınız. Evlatlarınızı bize emanet ettiğiniz için teşekkür ediyor, bu gururu sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum.
Değerli Öğretmen Arkadaşlarım…
Bir okulun gerçek gücü binasıyla değil, öğretmenleriyle ölçülür.
Bu yıl sizler, sadece müfredatı yetiştirmeye çalışan öğretmenler olmadınız. Bir öğrencinin umudu, bir ailenin güveni, bir gencin geleceği oldunuz. Kimi zaman ders bitiminde okulda kaldınız, gece etütleri yaptınız ,kimi zaman kendi ailenize ayıracağınız vakitten fedakârlık ettiniz. Çünkü bir öğrencinin hayatına dokunabilmek, dünyanın en kıymetli emeklerinden biridir.
Bugün bu bahçede gördüğümüz her gülümsemede, alınan her diplomada ve atılan her kepte sizlerin sabrı, emeği ve sevgisi var. Belki bunu herkes göremiyor ama ben biliyorum ki, bu başarının görünmeyen kahramanları sizlersiniz.
Bir öğretmenin en büyük ödülü maaşı ya da aldığı bir belge değildir. Yıllar sonra bir öğrencisinin "Öğretmenim, sayenizde başardım." demesidir. İşte o cümle, bütün yorgunlukları unutturan en kıymetli teşekkürdür.
Bugün mezun ettiğimiz her öğrencide sizin iziniz var. Belki anlattığınız bir ders unutulacak; ama verdiğiniz cesaret, gösterdiğiniz ilgi, söylediğiniz güzel bir söz ve hissettirdiğiniz güven ömür boyu yaşayacak.
Sizlerle aynı çatı altında görev yapmaktan büyük bir onur ve mutluluk duyuyorum. Özveriniz, mesleğinize duyduğunuz sevgi ve öğrencilerimize kattığınız değer için her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyor, sizleri yürekten alkışlıyorum.
İyi ki Gördes Anadolu Lisesi'nin öğretmenlerisiniz. İyi ki bu büyük ailenin bir parçasısınız
Canım Çocuklarım;
Sizlerden tek isteğim başarılı olmanız değil; iyi insan olmanızdır. Makamlar değişir, diplomalar eskir; ama güzel bir insan olarak anılmak ömür boyu sürer. Bulunduğunuz her yere iyilik götürün.
Şunu unutmayın gerçek başarı; mücadeleyi bırakmamak, dürüst kalmak ve emek vermektir.
Ve sizlerden tek bir isteğim var:
Ne olursanız olun;
Önce vicdanlı olun.
Önce dürüst olun.
Önce iyi insan olun.
Çünkü iyi insanlar, gittikleri her yere umut götürürler.
Yolunuz açık,
Şansınız bol,
Vicdanınız rehberiniz,
Cumhuriyet ışığınız,
Atatürk ilke ve inkilapları yolunuz
Ailenizin duası daima yanınızda olsun.
Allah yolunuzu ve bahtınızı açık etsin.
Mezuniyetiniz kutlu olsun.
Hepinizi sevgiyle, gururla ve umutla uğurluyorum."


YORUMLAR